loading...

یادی ولات

تشکیل پلاک در دهان به دلیل تغییرات هورمونی افزایش مییابد. افزایش پلاک به بیماری لثه، ورم و خونریزی لثه و حساسیت لثه میانجامد. علائم اولیه بیماری لثه در ماه دوم بارداری بروز مییابد و در ماه هشتم به اوج

تشکیل پلاک در دهان به دلیل تغییرات هورمونی افزایش مییابد. افزایش پلاک به بیماری لثه، ورم و خونریزی لثه و حساسیت لثه میانجامد. علائم اولیه بیماری لثه در ماه دوم بارداری بروز مییابد و در ماه هشتم به اوج خود میرسد. اگر مینا، یعنی لایه محافظ دندان ساییده شود، پوشش روی عصبهای دندان از بین میرود. در این مرحله هر زمان دندانی که مینای آن ساییده شده است، در تماس با خوراکیهای داغ یا سرد قرار گیرد، لرزش آزاردهندهای در لثهها و دندان حس میشود که به حساسیت دندان موسوم است. مراقبت از فضا نگهدارنده مواد شیمیایی اسیدی آزاد شده توسط باکتریهای موجود در پلاک، معمولاً مینای دندان را از بین میبرد. بانوان باردار غالباً صبحها در اثر تماس بیشتر با اسیدها، حالت تهوع و استفراغ دارند. پوسیدگی دندان پیآمد سهلانگاری در رعایت بهداشت و نادیده گرفتن مشکلات دندان است، چرا که پوسیدگی در مراحل پیشرفتهتری از بیماری لثه و حساسیت دندان بروز مییابد. حساسیت دندان علامت ضعیف شدن دندان است.

مراقبت های بعد از عصب کشی کودکان: داشتن درد کم پس از انجام عصب کشی طبیعی می باشد و این به این علت می باشد که عصب دندان در این درمان دندان پزشکی از میان رفته است. هر چند در حین درمان عصب کشی دندان پزشک از بی حسی موضعی استفاده می کند ولی پس از درمان در جهت تسکین درد و کم کردن درد دندان ها می تواند از مسکن های ویژه کودکان با تجویز خود دندان پزشک استفاده نمود. پس از این که کار عصب کشید دندان انجام شود وجود حساسیت در بخش تاج دندان امری عادی تلقی می شود و نباید نگران این مورد باشید زیرا به صورت موقتی می باشد و به صورت خود به خود رو به بهبودی می گراید. پس از درمان عصب کشی کودک می بایست مسواک زدن را به صورت مرتب در برنامه روزانه خود قرار دهد و در حین مسواک اطراف لثه ها باید بسیار مراقب بود تا دچار آسیب نشود. این کار از التهاب پیدا کردن و عفونت احتمالی لثه اجتناب می کند. آیا عصب کشی در کودکان درمان قطعی می باشد؟

مریم مشاورینیا Maryam Moshaverinia استادیار، مرکز تحقیقات بیماری های دهان و دندان ، گروه بیماری های دهان ، فک و صورت، دانشکده دندانپزشکی شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز،شیراز، ایران. فاطمه لوایی Fatemeh Lavaee استادیار، مرکز تحقیقات بیماری های دهان و دندان، گروه بیماری های دهان ، فک و صورت، دانشکده دندانپزشکی شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیراز، ایران. مریم محسنی Maryam Mohseni دانشجوی دندانپزشکی، دانشکدهی دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیراز، ایران. مقدمه: برخی از درمانهای دندانپزشکی، موجب خونریزی بیشتر در افرادی با بیماریهای خونریزی دهنده و مصرف کنندهی داروهای ضد انعقاد میشود. بنابراین آشنایی با تدابیر دندانپزشکی برای کنترل خونریزی در این بیماران الزامی است. با توجه به اهمیت این موضوع، هدف از این مطالعه، تعیین آگاهی دندانپزشکان عمومی و دانشجویان دندانپزشکی بود. مواد و روشها: این مطالعهی مقطعی از نوع توصیفی- تحلیلی، در سال 1393 در شهر شیراز صورت گرفت. 90 دندانپزشک و 60 دانشجوی عمومی به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. سطح آگاهی این دو گروه بهوسیلهی پرسشنامهای در زمینههای مختلف ارزیابی شد.

شما یک آزمون تئوری میانترم را به اتمام میرسانید و پس از پایان اولین دوره عملی خود، آزمون جامع عملی و تئوری سطح 1 را انجام میدهید. در پایان دوره، یک آزمون نظریه جامع نهایی دیگر را برای اطمینان از آمادگی برای گواهینامه نهایی خود به پایان خواهید رساند. امتحانات تئوری تقریباً پنج ساعت طول میکشد، درحالیکه امتحان سطح 1 عملی و نظری شما 25 ساعت طول میکشد. در اکثر کالجهای کانادا این دوره که شامل کلاسها، امتحانات و کارآموزی میشود، تقریباً یک سال طول میکشد. بعدازاین، تنها قدم بین شما و شغل جدیدتان، شرکت در آزمون مجوز حرفهای (NDAEB) است که در یک روز انجام میشود! درخواست خود را ثبت کنید. برای اینکه بهعنوان یک دستیار دندانپزشک کاملاً مجاز در کانادا بتوانید مشغول به کار شوید (بهاستثنای استان کبک)، باید گواهینامه شورای ملی دستیار دندانپزشک (NDAEB) را دریافت کنید. هنگامیکه دوره تحصیلی خود را در کالج تکمیل کردید، میتوانید فرم درخواست آنلاین NDAEB را پرکرده و یک عکس از پاسپورت خود را به همراه یک کپی از مدرک رسمی و یا رونوشت بارگذاری کنید.

دنتال استوک با بیش از 15 سال سابقه خرید و فروش تجهیزات دندانپزشکی و با در اختیار داشتن مجرب ترین تکنسین های تعمیر لوازم دندانپزشکی، هم اکنون بزرگترین مرجع فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی را دراختیار دارد و مفتخر است که با ارائه بهترین و باکیفیت ترین تجهیزات ، مورد توجه دندانپزشکان و جامعه مهندسی پزشکی کشور قرار گرفته است.از آنجاییکه دندانپزشکی به عنوان یکی از حساسترین رشته های پزشکی محسوب میشود، دارای تجهیزات و ابزارهای بسیار کاربردی و ظریف می باشد به گونه ای که طراحی و تولید این تجهیزات و وسایل، طیف گسترده ای از مهندسی پزشکی را در بر میگیرد. به طور کلی، تجهیزات دندانپزشکی شامل تجهیزات و ابزارهایی هستند که متخصصان دندانپزشکی از آنها در راستای ارائه درمان ، بررسی، دستکاری، معالجه ، ترمیم و از بین بردن دندان ها و ساختارهای دهانی اطراف آن استفاده میکنند؛ این تجهیزات فراتر از فن آوری های مورد استفاده در درمان بیماران هستند و در تامین سیستم های کمکی برای یک عمل دندانپزشکی و سیستم های مورد استفاده برای پروتکل های کنترل عفونت نیز مورد استفاده قرار میگیرند.تجهیزات دندان پزشکی گستره وسیعی از لوازم را شامل میشوند که برخی از مهمترین انواع آن شامل : یونیت که خود شامل صندلی، جعبه باکس، چراغ روشن، کراشوار( لیوان پرکن، دستشویی وساکشن است) - آمالگاماتور ( آمالگام آلیاژی مرکب از جیوه با یک یا چند فلز دیگر است که جهت ترمیم های مستقیم دائمی یا زیربنایی، قبل از قراردادن روکش مورد استفاده قرار میگیرد.) - کاویترون( دستگاه جرم گیری دندان ) - لایت کیور (استریل کننده ) - رادیولوژی دندان -ساکشن ها - تابوره و …

هنگام کار با میکروفیل پالیش راحت تر و ترمیم صافتر خواهد بود. هر چه ذرات کوچکتر باشند، نمای زیباتری به دندان میدهند. اما مشکل ذرات کوچکتر در کاهش مقاومت و استحکام کامپوزیت است. از این رو کامپوزیت های هیبرید برای حل مشکل مقاومت کامپوزیت ها به وجود آمدن که هم مقاومت بالایی در برابر سایش دارند و هم دوام و استحکام و کار با آن ها راحت است. البته با گذشت زمان ممکن است زیبایی خود را ازدست بدهند. نانو کامپوزیتها نوعی از کامپوزیتها هستند که مشکلات از دست رفتن زیبایی در طی زمان را ندارد. علاوه بر مسئله زیبایی، این نوع کامپوزیت برای دندانهای عقب نیز کاربرد دارد. در ادامه انواعی از برندهای مختلف کامپوزیت را بررسی می کنیم. این برند ساخت کشور آمریکا و یک کامپوزیت میکروهیبرید است. اجزای سازنده آن شامل: رزین های UDMA, BIS-GMA, BIS-EMA می باشد. از این کامپوزیت جهت ترمیمهای مستقیم در دندانهای خلفی و قدامی و غیر مستقیم مانند: inlay, inlay و ونیر و…

یک تخصص دندانپزشکی است که محدوده آن را سن فرد تعیین میکند. پیشگیری و درمان بیماریهای دهان و دندان از دوران نوزادی و کودکی تا بلوغ به عهده متخصص این رشته است. کودکان نیازمند مراقبتهای ویژه سلامتی نیز توسط متخصص این رشته درمان میشوند. همچنین دندانهای شیری، عادت مکیدن انگشت و پستانک، سیلانت (مواد مسدودکننده شیارهای دندان)، فضانگهدار و روکش دندان شیری (SSC) جزو این بخش است. میپردازد. مراقبتهای لازم بعد از جراحی لثه و کشیدن دندان، پریودونتیت (پیوره)، لثه سالم, ژنژیویت (آماس لثه) و جرم گیری و همچنین بیماریهای لثه در اینتخصص دنبال میشود. شاخهای از دندانپزشکی است که به بازسازی و حفظ عملکرد دهان، راحتی، سلامتی و زیبایی بیمار میپردازد. بازسازی و ترمیم دندانهای طبیعی و یا جایگزینی دندانها و بافتهای فکی- صورتی از دست رفته با جایگزینهای مصنوعی، در حیطه عملکرد این رشته است. این تخصص در دو بخش پروتز ثابت و پروتز متحرک است. تخصصی در دندانپزشکی است که به امر ترمیم و بازسازی دندانهای طبیعی و تأمین زیبایی ظاهری دندانهای فرد میپردازد.

به برخی از پوسیدگیهای دندان اگر رسیدگی نشود، ترمیم، عصب کشی و روکش ضرورت مییابد. از سوی دیگر بیماری لثه اگر کنترل نشود میتواند پیشرفت کند و باعث بیماریهای پیشرفته لثه شود و روی سلامت دهان و دندان تأثیر میگذارد. دکترکریمی همچنین در توصیه به علاقهمندان و دانشجویان دندانپزشکی گفت: توصیهام به فارغالتحصیلان و دندانپزشکان جوان این است که در وهله اول سلامتی بیمار را مهم بدانند. گفتنی است، کلینیک دندانپزشکی جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۶۲ تا کنون در حال فعالیت است و دارای کادری مجرب و حرفهای متشکل از دندانپزشکان باسابقه و اغلب هیئتعلمی دانشگاهها تهران است. در شرایطی که درمانهای دندانی شامل عصب کشی، ترمیم، ایمپلنت، ارتودنسی و… در بسیاری از مراکز پر هزینه است، کلینیک دندانپزشکی جهاد دانشگاهی با ارایه خدمات با قیمتهایی مناسب و همچنین پذیرفتن بسیاری از بیمههای تکمیلی برای بیماران این امکان را فراهم کرده که با هزینههایی مناسبتر به درمان دندانهای خود بپردازند.

این تومور معمولا بعد از ماه سوم دیده می شود ولی قبل از آن هم ممکن است دیده شود. بعد از وضع حمل غالبا اندازه آن کوچک می شود یا به طور کلی خوب می شود. عقیده ای شایع در بین مردم وجود دارد که بر اساس آن متعاقب هر زایمان یک دندان از دست می­رود. همانطور که می­دانیم بارداری هیچ تاثیر مستقیمی بر روی از دست رفتن دندان­ها ندارد. اما وجود یک سری از عوامل موجب سرعت پیشرفت بیماری حاضر یا شروع یک بیماری جدید می گردد. در واقع عوامل زیر در زنان باردار سبب افزایش پوسیدگی می شود. و سبب مراجعه زنان باردار به دندان پزشکی می شود. 1. رژیم غذایی-معمولا خانم­های باردار به مصرف پاره­ای مواد خاص منجمله نوشابه­های شیرین یا شیرینی جات و سایر مواد قندی علاقه دارند. 2. در مراحل اولیه بارداری تهوع موجب اسیدی شدن محیط دهان و افزایش فعالیت تخریبی پلاک می­گردد. 3. عدم تعادل هورمونال نیز عامل دیگر شیوع پوسیدگی در زنان باردار است.  وبسایت راهنمای دندانپزشکی هروی دنتال 5. برداشتن کلسیم از استخوانها تا حدودی ایجاد پریودونتولیز (Periodontolysis) می نماید. ثابت شده که میزان ترشح هورمون پاراتیروئید در زن باردار بالاتر است . ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید. ضمنا اگر سوالی در ارتباط با موضوعات مطرح شده و یا هر موضوعی در این زمینه دارید، بدون خجالت از ما بپرسید. کارشناسان ما همیشه و 24 ساعت شبانه روز در دسترس و خدمت شما هستند.

  • خرابی قسمت دریچه های شیر برقی (نشتی آب)
  • چرا فرزندم علاقهای به درس خواندن ندارد؟
  • تجهیزات مغز و اعصاب
  • Rosie Panich, DMD, Alpharetta, GA
  • زمانی که دندان ها به مرور زرد و یا قهوه ای شده باشند
  • انجام معاینه بالینی
  • توجه به جزئیات
  • بیهوشی در کودکان

عرض چهره: کسانی که دارای عرض چهره باریک هستند، ممکن است نیاز به کاشت داشته باشند تا بتوانند تعادل چهره خود را بهتر کنند. حجم لب: افرادی که دارای لبهای نازک هستند ممکن است هنگام خندان بودن مقدار بیش از حد دندانهای خود را نشان دهند. سن: به طور کلی، سن ما بر ظاهر لبها و گونههای ما تاثیر میگذارد. رنگ پوست و لب: استفاده از یک رژ لب متفاوت، اثر سفید کننده عمیقی روی لبخند شما خواهد داشت. دندانهای از دست رفته: دندانهای از دست رفته تاثیر عمیقی روی قوس سایر دندانهای شما خواهند داشت. درمان ارتودنسی باجابه جایی دندان ها و تحریک عضلات واستخوان های فک میتواند تاثیر زیادی بر شکل و ظاهر چهره شما داشته باشد. لیفت لثه برای دندانهای کوتاه یک عمل جراحی دندان محسوب میشود که میتواند به صورت جدی زیبایی لبخند را تحت تاثیر قرار دهد. اگر انتظار شما از یک لبخند جذاب با دندانهای مرتب و بدون فاصله است، میتوانید برای استفاده از این روش با دندان پزشک خود مشورت کنید.

نظرات (0) تاریخ : چهارشنبه 16 شهریور 1401 زمان : 17:47 بازدید : 65 نویسنده : کمال
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 58
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 79
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 268
  • بازدید ماه : 599
  • بازدید سال : 2,886
  • بازدید کلی : 8,435